Jiří Bigas

Praha
Český Krumlov

aliasbigas@post.cz

Marketinkové tažení prezidenta Obamy

29.03.2016 13:33

Proč jel americký prezident Barack Obama na Kubu? Zřejmě chce před koncem svého prezidentského mandátu dokázat něco velkého (smířit USA a Kubu), ale i tato zřejmě poslední zahraničně politická akce je plácnutím do vody jako prakticky vše, co udělal od okamžiku, kdy dostal za nic Nobelovu cenu za mír.
Na Kubě vládnou bratři Castrové, není tam svoboda a demokracie a nedodržují se tam lidská práva. Na Kubě jsou političtí vězni, pár hodin před jeho příletem úřady dokonce zavřely bílé vdovy, ženy, jejíž manželé jsou ve vězení. Ale Barack Obama rozdává úsměvy a potřásá si rukou s diktátorem:
Já jsem Barack Obama a prodávám takové nijaké nic, pane Castro, zato draze a zabalené do hezkého lesklého papíru. Já vím, soudruhu Obamo, já jsem Raul Castro a od vás nic nekoupím, mně stačí, když se se mnou vyfotíte, propaganda je víc než byznys.
Marketink dostal Baracka Obamu do prezidentského křesla, marketinkovou akcí Made in Cuba jeho působení v Bílém domě pomalu končí.